Gosiga får & Galna Getter

I måndags efter jobbet satte jag mig ner och höll på med inbjudningskorten ett tag. Hade svårt att sova igår natt så är helt slut just nu. Kommer snart somna även om jag vill göra massa saker som måste göras. Men jag är ledig i helgen så då måste jag fixa massor :) 
Men på FREDAG kommer min Börllopsklänning!!! Längtar!


Åhhh jag har så mysiga får på jobbet! Ett av dom älskar när jag sitter ner och klappar och kliar, den till och med hade huvudet i min famn och buffade på mig när jag slutade! Jag vill ha det fåret så jag får mysa med den när jag vill <3 Mår så bra av att gå till ett jobb där jag får ta hand om gosiga djur.

Sen kommer vi till getterna.... ja dom är Galna! Hahaha, galna i mat. Att gå in med mathinken är en kamp varje gång. För det första kommer jag knappt in genom grinden för dom står och väntar som hungriga vargar. Sen när jag väl kommit in måste jag hålla hinken typ ovanför huvudet, och getterna börjar buffas runtomkring mig och ställer sig på bakbenen så jag ibland får hovarna mot magen. sen när jag skyndar mig mot mathållaren, så springer dom ikapp mig och omringar mig så jag knappt kommer fram, och som idag höll jag på ramla omkull för de omringade mig från alla håll och knuffades haha. Väl framme vid matållaren lyckas jag aldrig komma ända fram så jag måste kasta första sleven mat ner i behållaren. Sen är dom som galningar och typ slåss om maten och dom äter så fort att jag måste skynda mig ut ur hagen. 
 
Sen när jag ska ge fåren mat så kommer getterna och ställer sig vid stängslet och vill ha mer & förra veckan, Då HOPPADE en av de största getterna UT ur hage bara för att den blev som tokig när den hörde att fåren fick mat...Blev helt överraskad och skyndade mig och lokade in den i hagen igen. Detta gjorde den 2 gåner för mig och några gånger för tjejen som jobbar när jag är ledig, Men nu har dom iallafall bygt ett högre stängel :)

Ett av alla inbjudningskort, nästan alla se olika ut.
                                                                                          
Livet är Underbart.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: