the right way

Igår jobbade jag sista dagen innan mina 4 lediga dagar, & Det var inte så roligt igår, eftersom under dagen blev ett av våra två lamm dålig :( Den är hängig, slö, snorig, tungt att andas, skakig på benen och ligger mest ner. Den ville inte heller äta under dagen vilket är ovanligt! Innan ja gick hem för dagen så åt den faktikt lite så ja blev glad för det, menar utöver det verkade den inte alls må bra..Jobbigt att vara ledig då, för jag går ändå bara och oroar mig för den. Den har ju som tidigare sagt, blivit van me mig, och inte alls rädd, och jag brukar gosa med den, den är så himla underbar. Så jag har känt mig nere idag. Jag har redan blivit riktig fäst vid djuren och älskar mitt jobb. Kommer bli riktigt svårt att sluta när sommaren är över. Jag har hört att ägaren kom och hämtade lammet idag, vilket är bra för då slipper den få besök av massa människor och barn, och förhoppningsvis blir den bättre! Jag hoppas bara den kommer tillbaka då, mamman och syskonet är ju kvar på sommarland. 
 
Jag har velat fram och tillbaka under dessa år sen jag tog studenten, om VAD jag ska utbilda mig/studera. Jag har hat alla möjliga olika tankar, men aldrig kunnat bestäma mig, men något jag Alltd velat göra, sen barn, är ju att jobba med djur. Det finns olika anledningar till varför jag inte gjort det tidigare. Men nu tror jag att jag bestämt mig för att utbilda mig inom något med djurinriktning, för det är det jag egentligen alltid velat, & något jag altid skulle älska att jobba med, och det bäta är u att jobba med något man älskar och brinner för. Dessutom vill jag och Tom skaffa hus med gård så vi kan ha egna får. (För jag har sen jag börjat jobba insett hur UNDERBARA får är! Tillgina, gosiga och mysiga! )  

Kommentarer:

1 Margareta:

Hoppas lammet är tillbaka när du kommer idag. Tack för besöket hemma, det blev alltför kort! Kram GBY!

2 Anonym:

Ja jag ville stanna mycket längre!!! Puss

Kommentera här: